wtorek, 23 września 2014

Cliodhna - historia w wisiorku


Na wyzwanie Kreatywnego Kufra postanowiłam stworzyć wisiorek, który będzie przedstawiał historię bogini. Efekt końcowy wygląda następująco:


A teraz opiszę cały zamysł:
Środek stanowi szklany kaboszon z grafiką autorstwa mojej siostry (Początkujący rysownik komiksów). Przedstawia on śpiącą Cliodhnę, która w czasie snu została zabrana przez fale wysłane przez boga morza i pogody do Zaświatów. Sznurki sutasz ułożyłam we wzór przypominający fale otaczające kaboszon.
Kolorystykę również dobrałam celowo - czerwony + bordowy z dodatkiem beżu. Czerwień jest kolorem życie oraz skrajnych uczuć, symbolizuje również miłość. Ten kolor nawiązuje do miłości Cliodhny i jej życia na ziemi. Bordo jest opisywana jako ciemnoczerwony - taki czerwony z domieszką czarnego - dlatego też w mojej pracy oznacza on miłość z Zaświatów (zarówno przed opuszczeniem jak i po powrocie). Kolor beżowy posłużył jako tło dla podkreślenia głównych kolorów.

Poniżej jeszcze jedno zdjęcie, na którym trochę lepiej widać grafikę:

soutache pendant cliodhna

Rysunek, który stanowi grafikę w kaboszonie, dla potrzeb został znacznie okrojony. Kaboszon ma średnicę ok. 1,5 cm, więc cały obraz nie zmieściłby się (albo byłby bardzo rozmazany i niewyraźny). Jeżeli jesteście ciekawi jak się prezentuje cała śpiąca Cliodhna to zapraszam tutaj

2 komentarze: